BIZNES Gospodarka

Ubrania i przybory szkolne? Już nie – Polacy stawiają na tech-wyprawki szkolne

Na komputery i gadżety elektroniczne do wyprawki szkolnej w tym roku Polacy wydadzą co trzecią złotówkę – to tyle samo, co na podręczniki i inne artykuły

Data publikacji: 2019-08-29
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Ubrania i przybory szkolne? Już nie – Polacy stawiają na tech-wyprawki szkolne
Kategoria: BIZNES, Gospodarka

Na komputery i gadżety elektroniczne do wyprawki szkolnej w tym roku Polacy wydadzą co trzecią złotówkę – to tyle samo, co na podręczniki i inne artykuły szkolne

Ubrania i przybory szkolne? Już nie – Polacy stawiają na tech-wyprawki szkolne BIZNES, Gospodarka - Na komputery i gadżety elektroniczne do wyprawki szkolnej w tym roku Polacy wydadzą co trzecią złotówkę – to tyle samo, co na podręczniki i inne artykuły szkolne

Na komputery i gadżety elektroniczne do wyprawki szkolnej w tym roku Polacy wydadzą co trzecią złotówkę  – to tyle samo, co na podręczniki i inne artykuły szkolne[1]
Z danych NEONET wynika, że laptopy wciąż cieszą się największym zainteresowaniem podczas uzupełniania wyprawki szkolnej, ich sprzedaż z początkiem września rośnie o około 20 proc.
Polacy przeznaczają o ok. 60 proc. więcej wydatków na elektronikę w wyprawce szkolnej niż Amerykanie

Zapewnienie szkolnej wyprawki to wyzwanie każdego rodzica posiadającego dziecko w wieku szkolnym, ale też ważna kwestia dla studentów. Jak wynika z badań, Polacy w kompletowaniu przyborów edukacyjnych stawiają na tech-wyprawki, przeznaczając na sprzęt komputerowy i gadżety elektroniczne 32 proc. wydatków łącznie. To tyle samo, co na pozostałe artykuły wyprawkowe, podczas gdy Amerykanie na elektronikę szkolną przeznaczają blisko 20 proc. wydatków, a mimo to ich wyprawki są nadal droższe średnio o ponad 200 dolarów[2].

Eksperci NEONET potwierdzają, że laptopy są najbardziej popularnym elementem wyprawki szkolnej. Widać to szczególnie w II połowie okresu wakacyjnego i tuż po jego zakończeniu (miesiące: sierpień i wrzesień), kiedy blisko połowa Polaków rusza do sklepów, by przygotować się na nadchodzący rok szkolny[3]. To właśnie wtedy dynamicznie wzrasta zainteresowanie laptopami. NEONET podaje, że w sierpniu w stosunku do lipca, rynek przenośnych komputerów rośnie o 10 proc. – Jeszcze większy wzrost, bo aż o około 20 proc. zaobserwować można we wrześniu, co pokrywa się z sezonem przygotowawczym szkolnych i studenckich wyprawek.  – Nasz oferta laptopów jest bardzo szeroka i pozwala dopasować sprzęt do indywidulanych preferencji. Z jednej strony możemy postawić na lekkie ultrabooki dla uczniów i studentów, którzy stawiają na mobilność. Dla uczniów, którzy po odrobieniu lekcji zamieniają się w wytrwanych graczy przygotowaliśmy laptopy, które wprowadzą ich w świat płynnych rozgrywek na profesjonalnym poziomie. Istotnym elementem jest również cena – w zależności od dodatkowych funkcji i parametrów możemy wybrać wydajnego laptopa dla dziecka już od 1500 zł  – wyjaśnia Alicja Jankowska, Marketing Category Manager w NEONET.

Jaki sprzęt do szkolnej tech-wyprawki?

Polacy kupują różne produkty elektroniczne, aby uzupełnić wyprawkę szkolną.  Do najpopularniejszych należą urządzenia komputerowe (18 proc.). Dalej są tablety i czytniki e-book’ów (16 proc.), na których można przeglądać podręczniki w wersji elektronicznej i korzystać z różnych subskrypcji cyfrowych (15 proc.). Elementem wyprawek są również gadżety takie jak smartwatche ( znajdziemy je w 8 proc. wyprawek). Jak pokazują badania, mimo że rodzice płacą za elektronikę, to właśnie w większości przypadków (76 proc.) to dzieci decydują o tym, co będzie finalnie zakupione[4]. Jednak przy zakupie należy pamiętać, by sprzęt był  stanie zaspokoić różne potrzeby. Od tych związanych z nauką i rozwojem po te związane z wolnym czasem i rozrywką.

 

NEONET

NEONET to jedna z największych w Polsce firm obejmująca sieć blisko 300 salonów stacjonarnych i sklep internetowy www.neonet.pl z asortymentem z segmentów: AGD, RTV, IT, GSM oraz FOTO. Od początku działalności firma współpracuje z największymi producentami sprzętu w Polsce i na świecie. Wśród partnerów NEONET znajdują się między innymi marki takie jak: Acer, Amica, Apple, Asus, Beko, Bosch, Braun, Electrolux, Hewlett-Packard, Huawei, Kenwood, LG, Panasonic, Philips, Samsung, Siemens, Sony, Tefal, Toshiba czy Whirlpool.

Jednym z najczęściej wybieranych przez Klientów NEONET produktów są nowoczesne telewizory. Smart TV, Full HD, 4K UHD, OLED czy QLED – oferta NEONET to nie tylko szeroki wybór i najnowocześniejsze technologie, ale także wysoko cenione przez klientów fachowe i przystępne doradztwo.

 

[1] Źródło: Raport Deloitte „Wyprawka Szkolna 2019”, https://www2.deloitte.com/pl/pl/pages/consumer-business/articles/raport-wyprawka-szkolna-2019.html

[2] Tamże.

[3] Tamże.

[4] Tamże.

źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Ubrania i przybory szkolne? Już nie – Polacy stawiają na tech-wyprawki szkolne BIZNES, Gospodarka - Na komputery i gadżety elektroniczne do wyprawki szkolnej w tym roku Polacy wydadzą co trzecią złotówkę – to tyle samo, co na podręczniki i inne artykuły szkolne
Hashtagi: #BIZNES #Gospodarka

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy