BIZNES Przemysł

Podróż dookoła świata wiedzie przez… Sokółkę

30 krajów świata i ponad 73 tysiące kilometrów w niewiele ponad rok. To dystans, jaki pokonał samochód przekonstruowany specjalnie dla potrzeb transkontynentalnego testu przez producenta łożysk

Data publikacji: 2015-01-24
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Podróż dookoła świata wiedzie przez… Sokółkę
Kategoria: Przemysł, BIZNES

30 krajów świata i ponad 73 tysiące kilometrów w niewiele ponad rok. To dystans, jaki pokonał samochód przekonstruowany specjalnie dla potrzeb transkontynentalnego testu przez producenta łożysk polimerowych.

Podróż dookoła świata wiedzie przez... Sokółkę Przemysł, BIZNES - 30 krajów świata i ponad 73 tysiące kilometrów w niewiele ponad rok. To dystans, jaki pokonał samochód przekonstruowany specjalnie dla potrzeb transkontynentalnego testu przez producenta łożysk polimerowych.

30 krajów świata i ponad 73 tysiące kilometrów w niewiele ponad rok. To dystans, jaki pokonał samochód przekonstruowany specjalnie dla potrzeb transkontynentalnego testu przez producenta łożysk polimerowych. W piątek, 23 stycznia auto zagościło w siedzibie firmy Metal – Fach w Sokółce. Produkowane przez nią maszyny rolnicze są wyposażone w te innowacyjne komponenty.

Od lutego 2014 samochód przejechał przez Azję, Amerykę Północną i Południową, a w październiku ubiegłego roku rozpoczął „wycieczkę” po Europie. Tę wyjątkową podróż, której celem było zaprezentowanie wytrzymałości tych łożysk, auto zakończy 24 stycznia w Warszawie, w siedzibie firmy Igus- producenta tych elementów.

Wizycie tego samochodu w siedzibie Metal – Fachu w Sokółce towarzyszyli również studenci Politechniki Białostockiej, twórcy słynnego już łazika marsjańskiego – Hyperiona. W tym „kosmicznym” pojeździe również zastosowano łożyska polimerowe Igusa.

Podczas całej podróży, samochód przeciwstawił się wszystkim niekorzystnym warunkom atmosferycznym. Przejazdy przez pustynie, górskie przełęcze, lasy deszczowe i chaos ruchu ulicznego wielkich miast, przebiegły bez większych problemów, nawet przy temperaturach znacznie przekraczających 300 C.

W projekt Igus zaangażował studentów Uniwersytetu Nauk Stosowanych w Kolonii, wspólnie z którymi konstruktorzy warszawskiej firmy przeprowadzili modernizację małego samochodu osobowego. W 56 miejscach wymieniono fabrycznie stosowane podzespoły i zastąpiono je łożyskami polimerowymi. Dzięki temu auto stało się lżejsze i bardziej ekonomiczne. Wymagało to całkowitego rozebrania wielu modułów na pojedyncze części oraz ich ponownego złożenia w całość, w sposób zgodny z konstrukcją fabryczną. Co ważne, przeróbki nie spowodowały utraty ważności certyfikatu bezpieczeństwa TUV.

Specyficzne właściwości łożysk – odporność na czynniki atmosferyczne, znaczna wytrzymałość na ściskanie i właściwości w zakresie tłumienia, sprawiają, że są odpowiednie do zastosowania w mechanizmie jezdnym, komorze silnikowej czy przekładni. Co ciekawe, wykorzystuje je również sokólski Metal – Fach w konstruowaniu swoich maszyn rolniczych. Dzięki tym rozwiązaniom urządzenia są mniej podatne na awarie.

Szerokie zastosowanie bezsmarowych łożysk ślizgowych iglidur w różnych aplikacjach na całym świecie, wiąże się z ochroną środowiska naturalnego i obniżeniem kosztów produkcji, a dzięki odporności na zużycie – wydłużeniem okresu użytkowania. Znajdują zastosowanie w wielu sektorach przemysłu – m.in. właśnie motoryzacji czy budowie maszyn. W ubiegłym roku zamontowano 200 milionów łożysk polimerowych do samochodów osobowych.

 

źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Podróż dookoła świata wiedzie przez... Sokółkę Przemysł, BIZNES - 30 krajów świata i ponad 73 tysiące kilometrów w niewiele ponad rok. To dystans, jaki pokonał samochód przekonstruowany specjalnie dla potrzeb transkontynentalnego testu przez producenta łożysk polimerowych.
Hashtagi: #Przemysł #BIZNES

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy